დავით მესხიშვილი: „რეკორდულ მაჩვენებელზე ავდივართ ჰაერის დაბინძურების თვალსაზრისით.“

ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციაში ამბობენ, რომ დაბინძურების მიზეზი მოძველებული ავტოპარკია

რა იწვევს ჰაერის დაბინძურებას - მოძველებული ავტოპარკი თუ საწვავი. ამ თემაზე საქართველოს ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის თავმჯდომარემ, დავით მესხიშვილმა რუსთავი ორის ეთერში ისაუბრა. მესხიშვილი აცხადებს, რომ ჰაერის დაბინძურების მთავარი მიზეზი გაუმართავი და ძველი ავტომობილებია. მისი მტკიცებით, საქართველო ჰაერის დაბინძურების კუთხით რეკორდულ მაჩვენებელზეა და აუცილებელია, სახელმწიფომ ქმედითი ნაბიჯები გადადგას. ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის თავმჯდომარის განმარტებით, პრობლემა კანონის აღსრულებაშია.

„ავტომობილების პერიოდული ტექინსპექტირება დაწყებულია და მაინც სულ არსებობს კითხვა, რა ხარისხის საწვავი შემოდის საქართველოში. ჩვენ მივმართავთ სახელმწიფოს და ვთხოვთ, რომ შეიმუშავოს მექანიზმი, დაამშვიდოს ავტომფლობელები, რომ საწვავის ხარისხი არის კარგი. ჩვენ არ გვაქვს საფუძველი ვთქვათ, რომ საწვავი ცუდია. რეკორდულ მაჩვენებელზე ავდივართ ჰაერის დაბინძურების თვალსაზრისით და გარდაცვალების კუთხითაც. მიზეზი არის ის, რომ ავტომობილების დიდი ნაწილი არის გაუმართავი, მოძველებული, ამიტომ ინსპექტირებას დიდ მნიშვნელობას ვანიჭებთ. პრობლემა არის ბევრი, განსაკუთრებით კანონის აღსრულების ნაწილში და ეს უნდა დაიხვეწოს. შეგახსენებთ, რამდენიმე დღის წინ ავტობუსი დაიწვა, რომელსაც გავლილი ჰქონდა ტექინსპექტირება. თუ გავლილი ჰქონდა, რატომ დაიწვა? ამიტომ ვამბობ, გვჭირდება, რომ სახელმწიფომ კანონი აღასრულოს,“ - აცხადებს დავით მესხიშვილი.

მისივე მტკიცებით, უახლოეს მომავალში გზების ასოციაცია მიმართავს სახელმწიფოს და შესთავაზებს კონკრეტულ პროგრამას, რომელიც ხელს შეუწყობს ავტოპარკის განახლებას.

„უნდა დავიწყოთ განბაჟების სისტემიდან და განვიხილოთ, როგორ უნდა შეიცვალოს. ასევე, როგორ უნდა წახალისდეს ახალი ავტომობილის ყიდვა მოძველებულის ნაცვლად. ჩვენ დავამუშავებთ პროგრამას და შევთავაზებთ მთავრობას. იმედი გვაქვს, რომ გაითვალისწინებენ. ყველა კვლევა აჩვენებს, რომ ჰაერის დაბინძურება დაკავშირებულია ძველ, გაუმართავ ავტოტრანსპორტთან,“ - ამბობს დავით მესხიშვილი.

კომენტარი